Svar: Mad og indtag af MME fortsat

13. april 2023

Alder:
4 mdr.

Kære Sabrina

Tak for dit brev, det er rigtig godt, at du skriver tilbage :)

Super at flaskesutterne fungerer! Og ja, det kan meget vel tænkes, at det går for langsomt for jeres datter med str. 2. Jeg vil anbefale jer, at I skifter til str. 3.

Philips Avent anbefaler, at man skifter flaskesut i takt med, at barnet bliver ældre. Og de anbefaler str. 3 til børn over 3 måneder. Denne flaskesut beskriver de giver middel flow, og jeg tænker, at det vil gøre en forskel for jeres datter og jer.

Deres oversigt ser således ud:

0 mdr: Første flow (nummer 0)
0 mdr+: Nyfødt flow (nummer 1)
1 mdr+: Langsomt flow (nummer 2)
3 mdr+: Middel flow (nummer 3)
6 mdr+: Hurtigt flow (nummer 4)

Hvis jeres datter kan få mælken hurtigere ud, så er der stor sandsynlighed for, at hun vil begynde at spise mere af gangen, så vil hun blive mere mæt, og derfor ...

Annonce

... også kunne holde sig i længere tid, før hun melder sig og naturligt er sulten igen. Problemerne, med at hun lige nu skal spise ca. hver 2 time eller hyppigere, tænker jeg, bliver afhjulpet ved at skifte til flaskesut nummer 3 :)

Helens bog om børn og mad
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og mad" - sådan får du dit barn til at spise

Det lyder hyggeligt med en tur til Jylland. I må meget gerne bruge NAN PRO 1 drikkeklar, når I skal på tur. Det vil være praktisk. Den har en optimeret proteinsammensætning, ligesom den Sensilac, som jeres datter plejer at få og minder i grundopbygning om den erstatning, som hun er vant til. Den indeholder dog ikke en aktiv bakteriekultur. Det er ikke muligt at tilsætte mælkesyrebakterier på grund af den UHT behandling/varmebehandling, som drikkeklar modermælkserstatning behandles med. Det er et fint alternativ netop til ture væk hjemmefra :)

Rigtig god fornøjelse, og jeg håber, at flaskesut nummer 3 hjælper jer videre :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om kost og ernÆring:

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin