Svar: Mad og indtag af MME fortsat
13. april 2023
Alder:
4 mdr.
Kære Sabrina
Tak for dit brev, det er rigtig godt, at du skriver tilbage :)
Super at flaskesutterne fungerer! Og ja, det kan meget vel tænkes, at det går for langsomt for jeres datter med str. 2. Jeg vil anbefale jer, at I skifter til str. 3.
Philips Avent anbefaler, at man skifter flaskesut i takt med, at barnet bliver ældre. Og de anbefaler str. 3 til børn over 3 måneder. Denne flaskesut beskriver de giver middel flow, og jeg tænker, at det vil gøre en forskel for jeres datter og jer.
Deres oversigt ser således ud:
0 mdr: Første flow (nummer 0)
0 mdr+: Nyfødt flow (nummer 1)
1 mdr+: Langsomt flow (nummer 2)
3 mdr+: Middel flow (nummer 3)
6 mdr+: Hurtigt flow (nummer 4)
Hvis jeres datter kan få mælken hurtigere ud, så er der stor sandsynlighed for, at hun vil begynde at spise mere af gangen, så vil hun blive mere mæt, og derfor også kunne holde sig i længere tid, før hun melder sig og naturligt er sulten igen. Problemerne, med at hun lige nu skal spise ca. hver 2 time eller hyppigere, tænker jeg, bliver afhjulpet ved at skifte til flaskesut nummer 3 :)
Det lyder hyggeligt med en tur til Jylland. I må meget gerne bruge NAN PRO 1 drikkeklar, når I skal på tur. Det vil være praktisk. Den har en optimeret proteinsammensætning, ligesom den Sensilac, som jeres datter plejer at få og minder i grundopbygning om den erstatning, som hun er vant til. Den indeholder dog ikke en aktiv bakteriekultur. Det er ikke muligt at tilsætte mælkesyrebakterier på grund af den UHT behandling/varmebehandling, som drikkeklar modermælkserstatning behandles med. Det er et fint alternativ netop til ture væk hjemmefra :)
Rigtig god fornøjelse, og jeg håber, at flaskesut nummer 3 hjælper jer videre :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske